Nye kvinnelige Målgrupper

Dagens markedsføring definere ofte kvinner som én homogen gruppe, med like behov, ønsker og interesser. Daughter kartlegger de kulturelle, sosiale og økonomiske faktorene som er med på å definere kvinners livsstil, og som er utgangspunkt for hennes kjøpsmotivasjon og kjøpsmønster. 

Vi jobber kontinuerlig med å utvikle nye og interessante målgrupper tilpasset våre kunders utfordringer. 

Ta en titt på et utvalg av Daughters målgrupper her: 

Mamma til mine,
dine og våre barn

Målgruppen “Mamma til mine, dine og våre barn” utgjøres av kvinner over 40 år, som har funnet kjærligheten på nytt og som nå har fått barnekull nummer to. Kjernefamiliens antall barn har blitt triplet! Dette er kvinner som er i full jobb og det samme er deres partnere. Den nye småbarns-tilværelsen byr på utfordringer. Hun har tap på energi, og omstillingen fra hverdagen hun er kjent med krever mye. Husholdningskostnadene har gått ned, da de eldste barna har flyttet hjemmefra, men familiens budsjett blir påvirket av at hun og hennes partner må bidra økonomisk til ”alle barna”.

Hun er opptatt av at den nye familien skal leve harmonisk sammen, og bruker heller fritiden sin på familien, enn på sine venner. 

Trenger: Forenkling av allerede eksisterende livsstil, harmoni, medgjørlighet.

 

Sårbar superkvinne

Sårbare superkvinner er kvinner som er alene med ett eller flere barn. Hun er nylig blitt singel eller har gjennomgått en skilsmisse. Hun er på flyttefot, eller er aktivt på jakt etter ny bolig.

Hun er i full jobb, men økonomien har nylig gått fra to til èn, og bruddet har gjort at hun sitter fast i tidsklemma. Hun har fortsatt de samme pliktene som mor, i tillegg til at hun må få samværet med far til å gå opp. Organisering er en stor del av hennes liv, men det hun egentlig trenger er å ta vare på seg selv og orientere seg på både bolig og sjekkemarkedet. Nå skal hun på nytt ut å finne det livet hun trodde hun hadde fått.

Trenger: Egentid, velvære, omsorg, forenkling.

TØFF PÅ TUR

Denne tøffe jenta er opptatt av å utnytte fritiden sin og er mye ute i skog og mark.  Det er viktig for henne å ha det riktige turutstyret, og hun søker aktivt informasjon om hvilket utstyr som er best. Hun blir raskt inspirert av andre friluftsjenter på sosiale medier. Dette er jenter som har begynt å omfavne tur og friluft i samme grad som gutta. Jentetur for disse betyr ikke shopping og Champagne. 

Hun er i full jobb og har økonomi til å dra på de turene hun ønsker, med det riktige utstyret. Disse jentene reiser mye i eget land og ser på friluftsliv som en livsstil de fører ved siden av jobben. På vinterstid holder hun aktivitetsnivået oppe med langrenn, slalåm og snowboard.

Treger: Informasjon, kunnskap, helse, inspirasjon, bekreftelse.

 

FRI FRØKEN 60+

Disse frie frøknene var unge på 60- og 70-tallet, og mange er fremdeles engasjert i miljøbevegelser, og kvinnekamp. De fleste har voksne barn og barnebarn. Disse kvinnene har ofte god økonomi, på grunn av oppsparte midler eller arv etter familie eller ektefeller. Mange tilbringer stadig mer tid med jevnaldrende kvinner; de reiser mer enn før og deltar på kulturelle arrangementer. Disse kvinnene har overflod på tid, men har også roller å fylle som mor, bestemor, og venninne. 

Trenger: Opplevelser, samhold, inspirasjon.