WHO RUN THE WORLD?

Daughter er et nyskapende kommunikasjonsbyrå som alltid har kvinnen som utgangspunkt. Vi skaper engasjerende og effektiv markedskommunikasjon tilpasset dine behov – der dine kunder er.


Daughter jobber kanaluavhengig under to hovedfaner: 

1:2 OBJEKTIVT. Gjennom å se kommunikasjon fra et kvinnelig perspektiv treffer vi den moderne forbruker uavhengig av kjønn. Hvordan kvinner omtales, hvilke holdninger vi har til kvinner og hvilke verdier som blir knyttet til kvinner er av interesse for alle i samfunnet – både kvinner og menn!

I vårt objektive kommunikasjonsarbeid har vi fokus på:

  • Fjerne hverdagsstereotypier rundt kjønn.

  • Likestille feminine og maskuline verdier.

  • Fremstille ekte kvinner i all sin variasjon. 

 

2:2 SUBJEKTIVT. Daughter forstår at “kvinner” ikke er én homogen målgruppe, men jobber aktivt med å kartlegge de kulturelle, sosiale og økonomiske faktorene som er med på å definere kvinners livsstil. For å snakke effektivt til kvinnelige målgrupper tar vi utgangspunkt i kvinners unike kjøpsmotivasjon og kjøpsmønster. På denne måten når vi frem til kvinner på deres egne premisser. 

I vårt subjektive kommunikasjonsarbeid har vi fokus på:

  • Kartlegge nye kvinnelige målgrupper.

  • Forstå hvilke saker og tematikker kvinner har på sin kulturelle agenda. 

  • Forstå kvinnens moderne rolle i hjemmet, i arbeidslivet og i samfunnet.


KUNDEFILOSOFI

Våre samarbeid skal handle om å skape forandringer som er større enn salg alene. Det kan være store eller små forandringer: for enkeltmennesker, grupper eller folk flest. Det kan være å endre eller utvikle holdninger, skape nye tjenester og produkter – eller det kan handle om å tilnærme oss tradisjonell markedsføring utradisjonelt.

Daughter har kunder som forstår viktigheten av representasjon, og påvirkningskraften samfunnets rollemodeller har på neste generasjon. Vi jobber med samarbeidspartnere som kan utgjøre en betydelig forskjell. Daughters kunder vet at selv små endringer kan være nok til å vise at man tar kvinner på alvor.
 

Noen av våre samarbeidspartnere:


For å bistå best mulig
tilbyr vi tjenester innenfor:

 

Strategiutvikling
Konsept- og idéutvikling
Innholdsutvikling
Analyse

Design
Film og foto
Art Direction
Tekstarbeid


Samlet representerer Daughter en unik blanding av egenskaper og erfaringer. Med bakgrunn i art direction, konseptutvikling og pedagogikk utvikler vi nyskapende og effektiv markedsføring for dine produkter og tjenester. 

Alle våre kunder har forskjellige behov, så ta gjerne kontakt om du ønsker en nærmere presentasjon av hva vi kan gjøre for din bedrift!

Martine Huth / Art Director
909 86 164
martine@daughter.no
Linked-in

Miriam Heinesen / Art Director
908 92 064
miriam@daughter.no
Linked-in

Jan W Skjølberg / Rådgiver
982 57 558
janwilly@daughter.no
Linked-in


Siste nytt fra Daughter


Tina Røe Skaar deltok i European Games i 2015. Nå deltar hun i OL i Rio som eneste norske utøver i taekwondo. Foto: Martin Hafsahl (CC 2.0. Generic)

Tina Røe Skaar deltok i European Games i 2015. Nå deltar hun i OL i Rio som eneste norske utøver i taekwondo. Foto: Martin Hafsahl (CC 2.0. Generic)

Vi skal hjelpe Kampsportforbundet til OL i Tokyo i 2020.

Når Tina Røe Skaar går inn på matta i Rio som eneste norske utøver i taekwondo, har Norges kampsportforbundet allerede blikket mot OL i Tokyo 2020. Vi i Daughter er glade for å få være med.

Les pressemelding her.


LSK-Kvinner ble både norgesmestre og vant serien i 2014 og 2015. Nå skal det siktes mot finalespill i Champions League 2019.

LSK-Kvinner ble både norgesmestre og vant serien i 2014 og 2015. Nå skal det siktes mot finalespill i Champions League 2019.

Daugther og LSK Kvinner på samme lag.

Hver tredje fotballspiller er en kvinne, og LSK Kvinner er Norges beste fotballag for kvinner. Sammen skal vi jobbe mot finalespill i Champions League i 2019. – Tettere på vår visjon og oppgave som reklamebyrå kommer vi ikke, sier Jan Willy Skjølberg. 

Les pressemelding her.


Mensen Schmensen.

Alt for ofte gjentar bind-reklamen ting som kvinner allerede vet så inderlig vel. Belys viktige temaer, fortell en historie som setter spor, vær aktuell og relevant, oppfordrer Jan Willy Skjølberg i reklamebyrået Daughter.
 

Les artikkelen her.


 «Albertine i politilægens venteværelse» (1886). Christian Krogh.  Foto: Nasjonalgalleriet/Wikipedia Commons

 «Albertine i politilægens venteværelse» (1886). Christian Krogh. 
Foto: Nasjonalgalleriet/Wikipedia Commons

Vi skal jobbe med holdninger rundt prostitusjon.

Pro Sentret er Oslo Kommunes hjelpetilbud for kvinner og menn med prostitusjonserfaring. Sentret er også et nasjonalt kompetansesenter og arbeider med kunnskapsformidling og veiledning på prostitusjonsfeltet.

Les pressemeldingen her.